Recepten

Chili con carne met speklapjes

IMG_1720Een gerecht dat op heel veel verschillende manieren te maken is, of mijn recept uniek is, ik weet het niet. Ik heb het al zo vaak gemaakt en steeds weer iets anders met wat ik op dat moment in huis heb, maar altijd lekker en makkelijk .

Ik gebruik meestal capucijners in plaats van bonen, vind ik net iets minder melig.

WAT HEB IK GEBRUIKT?   Voor ruim 2 personen

  • 1 pot capucijners
  • 3 speklappen
  • 1 wortel in dunne plakjes
  • 1 ui in halve ringetjes
  • 1/2 prei in dunne ringetjes
  • blikje ananasschijven
  • blikje tomatenpuree
  • beetje tomatenketchup
  • beetje sambal
  • scheutje ketjap
  • peper+zout+ chilipoeder
  • braadmargarineIMG_1722

 

 

Bak de speklappen met peper en zout in het braadproduct in de pan tot ze gaar zijn, niet keihard. Haal uit de pan en snijd in stukjes. De wortel en de ui en helft van de prei in het spekvet even laten sudderen. Na ongeveer 5 minuten de tomatenpuree, ketchup, sambal en ketjap erbij met chilipoeder naar smaak. Laten pruttelen tot de wortels gaar zijn,  een scheutje ananassap erbij en op het laatst de capucijners toevoegen en goed heet laten worden, ze zijn al gaar. Restje prei in flinterdunne ringetjes er bij zodat ze nog knapperig zijn. Heerlijk met de frisse ananasschijven.

IMG_1724

EET SMAKELIJK !!!!

 

4 gedachten over “Chili con carne met speklapjes

Geef een reactie

