Recepten

Omelet met groenten

IMG_1421                         Wat at ik gisteren?

Ik at gisteren weer alleen en had eigenlijk geen zin om te koken, en dan vooral geen zin om de boel na de tijd weer op te ruimen. Dat vind ik het grote nadeel van alleen eten, dat je en moet koken en moet afwassen. Nou is dat een kwestie van alles in de vaatwasser zetten en het fornuis schoonmaken en het aanrecht afvegen, dus dat lijkt niet veel werk, maar wanneer je meerdere pannen en schalen gebruikt ben je toch wel even bezig. Normaal kook ik en wast mijn man af, wel zo makkelijk.

Ik had niks ‘kant en klaars’ in huis, wel groenten en eieren van onze eigen kippen, ze zijn weer aan de leg, zo fijn!  Dus bedacht ik me een omelet te maken, lekker, makkelijk en gezond.

Wat heb ik gebruikt?

  • 3 eieren, 2 grote en 1 kriel
  • 1 aardappel, gesnipperd
  • 1 ui gesnipperd
  • 1 kleine rode zoete puntpaprika gesnipperd
  • 1/2 winterwortel gesnipperd
  • stronkje broccoli, geblancheerd en in kleine roosjes
  • peper en zout
  • scheutje olijfolie

Verhit de olijfolie in een koekenpan. Doe de groenten en aardappel in de pan, alleen de broccoli niet. Alles even aanbakken tot het bijna gaar is. De eieren door elkaar husselen met een vork in een plastic schaaltje, zodat je het eiwit nog kunt onderscheiden van het eigeel (2 kleuren, staat mooi) . Beetje zout en peper erbij en over het aardappel/groentemengsel  gieten, broccoli-roosjes er bij. Een deksel half op de pan en het eimengsel op laten staan tot het net gaar is. Lekker met de rest van de winterwortel in dunne flinters gesneden.

EET SMAKELIJK

IMG_1415 (1)

 

 

4 gedachten over “Omelet met groenten

    1. ja, vooral die scharreleitjes van mijn eigen kipjes zit zo veel meer smaak aan! En je kunt makkelijk varieren met allerlei groenten.

      Like

Geef een reactie

