huishouden

Maandag Wasdag

Een paar blogs geleden vertelde ik dat ik toch wat zoekende ben naar een stukje regelmaat in mijn leven nadat ik moest stoppen met werken.

Ik voeg gelijk de daad bij het woord en ga een oude traditie nieuw leven inblazen. Ja, inderdaad, de was doen op maandag !

De was…..

Als ik denk aan al die wasmachines die ik gedraaid heb word ik duizelig !

Toch was het nooit een huishoudelijke klus waar ik nou zo’n hekel aan had. Het werd een routine die gedaan werd tussen alles door. Maar die hoeveelheid !!! Daar had ik wel eens genoeg van. Er kwam gewoon geen end aan met 3 dochters een man , een hond en later mijn praktijk voor pedicure en schoonheidsverzorging er ook nog bij. Twee machines op een dag was niets bijzonders, en dan bedoel ik iedere dag!

Al die handdoeken ! Al die kleding van mijn dochters, 1 keer gedragen, hup in de was! Nou regelmatig belandde het zo weer in hun kast zonder dat ze er iets van merkten.

Maar dat is nu totaal anders. De dochters wonen in hun eigen huis, mijn praktijk is gesloten. Mijn man is er gelukkig nog wel, net als de hond 😉

De was is echt een stuk minder geworden, best fijn. Dat ga ik nu voor het grootste gedeelte op maandag wegwerken, gewoon een aantal machines achter elkaar en dan in de droger of aan de lijn met mooi weer. Gelijk opvouwen en weer in de kast.

Mijn moeder van 88 zal trots op me zijn als ik het haar vertel. “Goed zo kind , natuurlijk doe je de was op maandag, wanneer anders’?

Zou ik de enige zijn in Nederland??

gifje-wasmachines-1594629

2 gedachten over “Maandag Wasdag

Geef een reactie

