algemeen

Bloggen, hoe begin ik?

mama blog 1

Al een hele tijd liep ik met het idee rond, een eigen blog beginnen. Beetje uitproberen, onderwerpen bedenken, veel blogs lezen,  maar het technische gedeelte hield me tegen.

Zo gemakkelijk is dat bloggen nog niet, ideetjes genoeg, maar ze daadwerkelijk uitwerken tot een leuke blogpost is best moeilijk en vooral onwennig. Het is eigenlijk jaren geleden dat ik hele bladzijden vol schreef, met pen. Hoe werkt het eigenlijk zo’n blog? Kan ik dat wel als digibeet?

En dan is er natuurlijk dat vervelende stemmetje in mijn achterhoofd dat me aan zit te praten dat er echt niemand op mijn schrijfsels zit te wachten hoor!

“Denk je nu werkelijk dat je zo goed kunt schrijven als Marion van Mijnkladblog

“Zo veel leuke ideeen hebt om over te schrijven als Nicole van Huisvlijt?′

Of zoveel enthousiasme uit kunt stralen als Rosanne van Lifebyrosie?

Ik noem maar even een paar voorbeelden van blogs die ik graag lees en bewonder.

Dan probeer ik de goede raad op te volgen van Lieke van BEBLISSED,“ niet naar luisteren, dat deed ik ook altijd maar doe het niet meer en ik ga voor mijn eigen dromen en wil de dingen doen die mij een goed gevoel geven, en dat kan!  Geen dingen laten omdat je het niet durft, het hoeft niet meteen perfect te zijn”

Ook lees ik bij verschillende bloggers dat je het voor jezelf doet en er geen moeten van moet maken. Bloggen over dingen die jij leuk vindt op het tijdstip dat jou uitkomt, gewoon beginnen…

Dus toch maar de hulp ingeroepen van een ervaren blogger!  En laat dat nu mijn eigen dochter zijn!  Ik ga het gewoon doen en laat mijn perfectionisme voor wat het is……

  

6 gedachten over “Bloggen, hoe begin ik?

  1. Soms heb je van die dagen dat je ineens een nieuwe leuke blog vindt, vandaag is blijkbaar zo’n dag. Laat je niet weerhouden door allerlei stemmetjes want je blog ziet er leuk en origineel uit. Veel succes.

    Like

      1. Ik heb ook lang getwijfeld of ik wel zou gaan bloggen of niet. Uiteindelijk toch maar de stoute schoenen aangetrokken en tot nu absoluut geen spijt. Soms heb ik wel tijdgebrek want ik kom er steeds meer achter dat bloggen veel tijd kost.

        Like

      2. ja, inderdaad er gaat heel veel tijd inzitten. Het is compleet nieuw voor mij. Maar daardoor ook weer heel leuk. Ik vind jouw blog ,Landpraat, echt heel mooi, heel professioneel, mooie landelijke uitstraling.

        Like

Geef een reactie

