algemeen·Geen categorie

januari

sneeuwklojes

Nou we hebben het weer gehad hoor! De kerstboom staat weer in de tuin, we eten nog een laatste droge oliebol en we verheugen ons weer op het lengen van de dagen. Wat voor veel mensen een vervelende donkere maand is, is voor mij een lichte maand, een voorbode voor de lente die weer komen gaat. Al duurt het nog een hele tijd en moeten we zeker nog 2 maanden rekening houden met winter, we gaan de goede kant op!

Het voorjaar lonkt… of misschien nog een paar weken lekker helder winterweer, vriezen dat het kraakt, een flink pak sneeuw…

Het is de maand van mijn verjaardag, waarschijnlijk heeft het daar ook mee te maken dat ik het zo’n fijne maand vind. Niet dat ik momenteel nog sta te juichen als ik jarig ben, maar vroeger wel natuurlijk. In mijn herinnering was het altijd mooi helder weer op mijn verjaardag, zon en sneeuw en een mooi cadeau.

Maar goed we wachten af wat Januari ons brengen gaat..  In ieder geval een nieuw blog op het Wereld Wijde Web…..

Spannend !!!!

zon op: 8.48

zon onder: 16.39

Volksbenaming januari:  LOUWMAAND

Louw komt van looien, in vroeger tijden werd in deze maand veel activiteiten binnen uitgevoerd, waaronder het looien van huiden.

Enkele WEERSPREUKEN

Knapt januari niet van de kou, dan zit men zomers in de kou.

In de louwmaand mist, dan de lentemaand fris.

Nevels in januari opgestaan, brengen een natte lente aan.

We Gaan het zien!!

Geef een reactie

